Portalul :: Sindical

                 Acasa > Articole > Arhiva de Presa 2001 > A fost Tractorul, se pregateste de Roman
A fost Tractorul, se pregateste de Roman
Data 21/10/2010 18:08  Autor admin  Accesari 739  Limba Global

Sambata, 5 mai 2001

„A fost Tractorul, se pregateste Roman“

Sustine dr. ec. Constantin Nita, secretar al Camerei Deputatilor, presedinte al PDSR Brasov

Domnule Nita, cabinetul a prezentat „cartea alba“ a primelor luni de guvernare, un raport primit asa cum a fost primit. Dar pe plan local, la Brasov, cum s-a concretizat programul PDSR?

Urmam punct cu punct programul pe care PDSR Brasov si l-a asumat in campania electorala. Un program care a insemnat redresarea industriei brasovene, locuinte pentru brasoveni, mai multa siguranta si ordine publica...

Si, in afara de declaratii de intentie?

Nu este vorba despre declaratii de intentie, ci de fapte. Sa luam, de exemplu, uzina de tractoare. Pe luna mai, programul SC Tractorul UTB prevede fabricarea a o mie de unitati pentru piata interna, la care se adauga si comenzile pentru export. Or, Tractorul nu a mai avut o asemenea productie lunara din 1989. In cateva luni, uzina de tractoare va sta efectiv pe propriile-i picioare si va disparea sintagma de „gaura neagra“. Asta a fost cu Tractorul UTB, se pregateste... Roman SA.

Situatia uzinei brasovene de autocamioane este critica in acest moment...
Nici pe departe. Oricat ar parea de ciudat, mai ales pentru cei care nu cunosc realitatile industriei romanesti de constructii de masini, Roman SA are o situatie mai buna decat avea Tractorul inainte de demararea programului pentru relansarea agriculturii. La ora aceasta, Roman SA are un client de talie, este vorba de SNP Petrom pentru care fabrica autovehiculele de interventie la sonde, masini de inalta tehnicitate, care se mai fabrica numai in doua tari in Europa, in Rusia si in Germania. Roman poate asigura intreaga gama de autocamioane necesare pietei romanesti, de la vehicule pentru transport general de marfuri, pentru lichide, pentru marfuri periculoase, pentru gospodarie comunala, pentru pompieri, Ministerul Apararii Nationale, Ministerul de Interne. De asemenea, Roman SA are exporturi in Malaiezia, Singapore si, mai nou, in Ungaria. In plus, sa nu uitam un lucru: autocamioanele Roman figureaza in catalogul NATO. Aici, la Roman, cautam inca sa identificam caile optime pentru rezolvarea problemelor uzinei si, in primul rand, pentru gasirea unui partener extern cu potential investitional. Cel mai dificil lucru va fi insa sa gasim caile de rezolvare pentru industria speciala.

Ionica Anutoiu

 

Nu este nici un comentariu.